Blog
taormina-lorenzo

Hotel & Restaurant Taormina Zaventem x Hotek

- 4 janvier 2022

Hotel & Restaurant Taormina Zaventem is een familie-gerund hotel van 49 kamers gefocust op zakelijk cliënteel. Onze gasten werken voor organisaties zoals Pfizer, Zoetis, ADB Safegate, ABB Automation, Haas, etc. Onze gasten zijn voornamelijk kaderleden en middenmanagement. 

Het hotel werkt sinds kort na de start van hun uitbating in 2003 met Hotek samen en maken sinds 2020 ook gebruik van GuestKey. 

Ze hebben destijds voor Hotek gekozen op aanraden van een concullega: “Hotek is ook aanwezig in de Benelux en heeft zich als trouwe zakenpartner bewezen: steeds aanspreekbaar met een heel snelle service”.

Het traject is goed en vlot verlopen. Hotek heeft steeds heel kort op de bal gespeeld en is ontzettend reactief naar problemen toe maar ook naar nieuwe samenwerkingen. Ze hebben GuestKey ontdekt via een webinar die georganiseerd werd als presentatie van het product. Achteraf is er een ontzettend snelle opvolging geweest en van introductie tot oplevering gingen er maar enkele weken voorbij. Vanaf 2020 zijn de bestaande Classic sloten voorzien van GuestKey met de Platinum webapp.

Er is momenteel nog geen integratie met een PMS, maar deze komt binnenkort. “Onze PMS Lobbi/ManCloud heeft de voorbije jaren sterk samengewerkt met Hotek voor een integratie tussen de PMS en GuestKey. We hebben nog niet de kans gehad om dit uit te proberen maar kijken alvast uit naar de efficiëntie van deze synergie in 2022.”

Aldus Lorenzo: “Ik heb gekozen voor Hotek omdat ik nooit heb getwijfeld aan hun expertise en kennis en omdat Hotek niet ineens verdwijnt na de verkoop, ze blijven te allen tijde aanspreekbaar. Ik denk dat GuestKey, naast de klassieke producten van Hotek, een echte gamechanger is. Dit is dan ook de reden dat we met Hotek blijven samenwerken: innovatie als drijfveer en technologieën om de beleving voor zowel gast als uitbater aangenaam(er) te maken.”

Verder beschrijft Lorenzo de toekomst van de hotellerie als volgt:

"Ik geloof dat er heel interessante synergieën gaan ontstaan tussen verschillende individuele technologieën en partners. Waar voorheen alles standalone was (PMS, locks, vending, etc) gaat men naar een omgeving waar alles 360° onderling verbonden is. Dit wordt een enorm krachtig aspect omdat men zo niet alleen maar beter de klant kan dienen, maar ook de processen aanzienlijk kan optimaliseren. Dit is zeker geen onbelangrijk gegeven in een markt waar de kosten continu stijgen, (lees: voornamelijk de loonkost). We gaan naar een toekomst waar men met minder juist meer kan bereiken. Ik geloof dat het front-desk gebeuren niet langer een onafhankelijk departement op zich zal blijven: de klassieke receptionist verdwijnt. Men gaat evolueren naar polyvalentere functies waar receptie nog maar een klein, ondersteunend deeltje gaat zijn van een groter plaatje. Ik zie het heel goed gebeuren hoe een barman/vrouw of kelner(in) een deel van de receptietaak op zich zal nemen, omdat de klant over alle technologieën binnen handbereik zal beschikken om zelf zijn check-in (en wellicht administratief) proces te finaliseren. De medewerkers gaan dit enkel maar moeten faciliteren met een klein duwtje in de rug, terwijl ze kunnen focussen op meer rendabele taken. Men gaat evolueren naar automatisering met weinig drempels voor de moderne klant." aldus Lorenzo Carlo Mallaci Bocchio (Zaakvoerder Hotel & Restaurant Taormina Zaventem)

 

 

 

Tags